t/m 12/3 - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Hedwig Wakker - WaarBenJij.nu t/m 12/3 - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Hedwig Wakker - WaarBenJij.nu

t/m 12/3

Blijf op de hoogte en volg Hedwig

12 Maart 2017 | Nederland, Terneuzen

Vrijdag, 3 maart 2017
Niet vroeg op vandaag, maar wel vroeg wakker. Om 05.00 uur gingen de moskeeën hard en lang te keer. Vrijdag, voor ons een weekdag, voor de moslims een soort zondag. Vandaar.
De zon had zijn dag niet. Een frisse dag met redelijk wat wind. Jassen-weer dus, dat was voor ons lang geleden. In de medina, die altijd blijft trekken, ging het beter. We kopen er nog een paar souvenirs. We moeten er toch even uit en wandelen door een grote paleistuin. Uiteraard veel palm- en cactussoorten en waterpartijen. Het zag er netjes uit, zeker wanneer we hem spiegelen aan de overige Marokkaanse openbare ruimten. Verder doen we niet veel vandaag. Zouden we de moslim-zondag respecteren?
Wat opvalt, is dat op strategische punten in de stad telkens een trio van geüniformeerden staat. Een politieagent geflankeerd door twee militairen met geweer in de aanslag. Ze komen niet van hun plaats. Reden is een terreurdreiging. Grote groepen met gids worden verzocht zich te splitsen. Lijkt ons overdreven.

Zaterdag, 4 maart 2018
Tijd om te vertrekken uit Fes. Verder naar het noorden. Chefchaouen was het doel, maar onderweg wijzigen we ons reisdoel in Larache. Nog even een dagje aan de kust voordat we de ferry naar Spanje nemen. Een regenachtige dag vandaag. De CP aan de haven is daardoor een modderpoel. In het centrum is nog een camperplaats. Deze is beter begaanbaar. Onze eisen zijn vandaag niet hoog; een plaatsje voor de nacht is ok.

Zondag, 5 maart 2017
Weten nog niet precies wat we doen vandaag. Gaan naar Tanger en overwegen hier nog een dag te blijven. In Tanger een enorme drukte, wellicht omdat het zondag is. We besluiten daarom naar de ferry te rijden. Met een beetje geluk hebben we de boot van 14.00 uur. We hebben een kwartier speling. Door de files in Tanger verspelen we tijd. We komen om 14.10 in Tanger Med aan, dan maar de boot van 17.00 uur. De boot van 14.00 uur blijkt echter niet vertrokken; gecanceld vanwege de harde wind. Willen inchecken voor de afvaart van 17.00 uur; ook gecanceld. Nu wordt het 20.00 uur en inchecken vanaf 18.00 uur. Inchecken geen probleem en op onze tickets blijkt “afvaart 23.00 uur” te staan. Volgens ons en vele anderen was al het uitstel t.b.v. “economisch voordeel”. De boot van 23.00 uur was precies vol, ondanks het feit dat er 3 vaarten uitgehaald zijn. Even na middernacht arriveren we in Algeciras. Nog wat douanefaciliteiten en een stukje rijden. Komen om 01.30 op camperplaats aan en om 02.00 uur naar bed.

Maandag, 6 maart 2017
Wasmachine staat bovenaan op ons verlanglijstje. Rijden daarom naar grotere stad Fuengirola. Een druk stadje. Camperplaats in centrum is vol, daarom uitgeweken naar plaats aan strand. Mooie plaats en mooi weer. Nederlanders, Zweden, Noren, Finnen, Duitsers en Fransen zijn onze buren. Genieten van de zon.

Dinsdag, 7 maart 2017
We blijven in Fuengirola. Gaan naar de giga-markt en fietsen over de 7 km lange boulevard. Met het mooie weer is het erg druk. Maken de camper rijklaar, want morgen willen we 200 300 km richting huis.

Woensdag, 8 maart 2017
We volgen de kust langs de middellandse zee langs voor ons bekende camperplaatsen. We stoppen in San Juan de los Terreros. Vorig jaar werden we er weggestuurd, nu mag je er blijkbaar weer staan. Staan 20 meter van de zee. Mooi plekje en idem weer. Doen weinig meer als in de zon zitten.

Donderdag, 9 maart 2017
Weer is te mooi om verder te rijden, dus blijven we nog een dag in San Juan de los Terreros. We Fietsen richting Aguilas. Geen fietspad, dus over de weg. Redelijke afdalingen en klimmetjes.

Vrijdag, 10 maart 2017
We verplaatsen ons naar Albir, een stadje nabij Benidorm. Zijn hier meer geweest. Normaal staan er circa 5 campers, nu 34. We zijn hier omdat er veel Nederlandse artsen en tandartsen actief zijn. Die hebben we nodig, want Pim zijn verstandskies moet eruit – klus geklaard. Lopen door stadje met mooie boulevard. “Piet Friet” verkoopt Hedwig een patatje. Permanent verblijvende Engelsen en Noren zijn hier goed vertegenwoordigd. Pim naar één van de Engelse kapsalons.

Zaterdag, 11 maart 2017
De zon doet ook vandaag weer zijn best. We fietsen naar en door Benidorm. Het heeft de naam van “”scootmobielstad”, maar dat is waarschijnlijk een Nederlandse vinding, mogelijk door een Tv-programma. Heel veel toeristen, ouderen zijn in de minderheid. We rijden de 7-8 km lange boulevard af. Veel mensen op het strand en een paar in het water.

Zondag, 12 maart 2017
Vandaag een zonnige marktdag in Albir. Vanwege dit feit nemen de vele campers voor ons gevoel teveel ruimte in beslag. Politie rijdt een paar keer langs, maar vinden kennelijk geen aanleiding ons weg te sturen. Uiteraard bezoeken we de markt en verder een relaxdag.