vervolg - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Hedwig Wakker - WaarBenJij.nu vervolg - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Hedwig Wakker - WaarBenJij.nu

vervolg

Door: pw

Blijf op de hoogte en volg Hedwig

08 Januari 2017 | Nederland, Terneuzen

2 januari 2017
We gaan langs de kust naar het zuiden. Binnenland veel te koud, omdat het hoger ligt. Cullera is ons volgende doel. We moeten er 376 km voor rijden. We komen er aan met prachtig weer. Er staan zoals gebruikelijk ca. 200 campers. Niet moeilijk dus om een plaatsje te vinden. Een paar weken geleden moest iedereen er weg, omdat de boel na hevige noodweren onderliep. Heel de noordelijke oostkust had er last van.

3 januari 2017
We maken er een rustige dag van. Willen gaan fietsen maar de derailleur van Pim zijn fiets raakt tussen de spaken en dus kapot. Fietsenmaker wisten we te vinden en voor € 29 een nieuwe laten monteren. Hedwig naar de kapper, boodschappen gedaan en verder van het weer genoten.

4 januari 2017
Vandaag weer volop zon. Doen de was in een wasserette en ’s middags fietsen we naar en door Tavira. Willen bij terugkomst in Cullera nog even boodschappen doen en toen gebeurde het: “Hedwig - Waar is mijn rugtas”. Ergens dus, maar niet bij ons. Laten liggen in Tavira, 12 km terug. We haasten ons naar de camper en Pim gaat met de camper terug naar Tavira. We weten PD (plaats delict – hebben we van TV), maar helaas geen rugtas te vinden. Dus ook geen smartphone, tablet, portemonnee, giro- en andere passen, rijbewijs, camera en wat nog meer. Pim zijn telefoon, die gewoonlijk ook in de rugtas zit, zat gelukkig in Hedwig haar jas.
Dus konden we vlug bankpassen blokkeren en nog wat zaken regelen. Vervolgens naar de enkel Spaans sprekende politie om proces verbaal op te laten maken. Geen woord Engels of Frans - viel niet mee, maar wel gelukt.

5 januari 2017
Eerst naar de markt in Cullera en ’s middags nog eens naar Taverne fietsen of we de leeggemaakte tas konden vinden, echter geen resultaat. Bij de politie in Taverne ook navraag gedaan of tas gebracht was, maar ook geen resultaat. Om onduidelijke reden moesten we nogmaals aangifte doen, vooruit dan maar.

6 januari 2017
We servicen de camper en rijden vandaag naar Cartagena. We volgen de snelste route en gaan, zoals verwacht, door het binnenland naar ons doel. Vincent is daar volgens plan met Tim aangekomen om op het motorrace-circuit te keer te gaan. We hebben contact en spreken af voor morgen. Vandaag gereden 311 km

7 januari 2017
Vincent zet Tim af op circuit en komt naar de camper. ’s Morgens is het koud, ’s middags is het lekker. Met Vincent zijn huurauto bezoeken we Cartagena. Terassen goed bezet, centrum redelijk druk