bijna spanje uit - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Hedwig Wakker - WaarBenJij.nu bijna spanje uit - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Hedwig Wakker - WaarBenJij.nu

bijna spanje uit

Door: pw

Blijf op de hoogte en volg Hedwig

11 Januari 2017 | Nederland, Terneuzen

7 januari 2017
Vincent zet Tim af op circuit en komt naar de camper. ’s Morgens is het koud, ’s middags is het lekker. Met Vincent zijn huurauto bezoeken we Cartagena. Terassen goed bezet, centrum redelijk druk.

8 januari 2017
We gaan eerst naar circuit. Tim en Vincent reeds aanwezig. De motors worden met een vrachtauto gebracht, de rijders met het vliegtuig.
Tim heeft eerder de controle over zijn motor verloren en is in de grindbak terechtgekomen. Wat blauwe plekken en de kuip van zijn motor kapot. We eten en drinken wat en kijken naar de rijders op het circuit. Tim doet ook en paar manches. Snelheden grandioos. Om ongeveer 16.00 uur vertrekken we naar Almeria, doen onderweg de camper in de wasstraat en arriveren om 18.30. Een mooie dag en dito weer. 266 km

9 januari 2017
We gaan op de fiets naar het centrum van Almeria. In heel de stad een fietsroute. Fonteinen en parken alom en een drukte van jewelste. Wilden met een treintje door de stad maar dat rijdt alleen op zater- en zondag. Kasteel bovenop de top dus niet bezocht. Met de camper gaat ook niet vanwege de smalle straatjes. ’s Middags rijden we naar Nerja en overnachten daar. Strak blauwe lucht vandaag.

10 januari 2017
We zijn er vroeg uit vandaag, dus om circa 8 uur. We willen vandaag naar de vertrekplaats van de ferry in Algeciras. Pim belt en bezoekt onderweg nog even een tandarts in Torreviega. Is er meer geweest, makkelijk als je de weg al een beetje kent. We komen ‘s middags aan en doen nog wat Europese boodschappen, waaronder alcoholica. Hopelijk wordt het niet ontdekt door de strenge Marokkaanse douane. We plaatsen ons op een grote parkeerplaats tussen ca. 100 campers, waarvan 90% Franse. ’s Avonds boeken we de boot voor morgen 12.00 uur. Kosten € 180.00 retour. Een bewolkte dag, maar toch aangenaam.
Vanaf thuis hebben we tot nu toe 2937 km gereden.

• 12 Januari 2017 - 08:43

Manon Wakker:

Weer in Marokko! Ik wens jullie een mooie reis!